söndag 5 februari 2012

Nu är det jul igen?

Det blev visst jul i London igår. På bara en timme förändrades hela Crouch End. Igår va en jättemysig dag. Träffade upp Martin och gick och åt på Byron! Får väl nästan säga att det är vår restaurang nu? Tredje gången vi va där tillsammans. Efter det gick vi till Martins lägenhet och kollade runt lite på internet och fikade gott.

På vägen hem började jag känna mig lite smådeppig. Det är lite tråkigt, efter en så fin dag, att inse att nu kommer jag sitta hemma ensam ikväll, en lördag, igen. Barnen sov hos grannen och I och J skulle iväg på drinkar hos några vänner. Det är spännande hur mycket skillnad det är att vara här och att vara hemma i Sverige. Av flera anledningar antar jag. Hemma i Sverige har jag absolut inga som helst problem med att sitta hemma en lördag, tvärt om, jag välkomnar det! Men jag har börjat känna press på mig nu att saker måste göras. Är ständigt orolig att jag ska missa något. Jag menar, jag bor i London, om jag sitter hemma en kväll så missar jag väl en massa saker? Om tio år när jag tänker tillbaka på detta året vill jag inte tänka "Åh, jag önskar att jag hade gjort mer saker". Det blir lätt lite ensamt här. Det är en skillnad på att stanna hemma för att man vill det, och på att vara hemma för det finns inget annat att göra. Hahaha, inser att det låter som att jag är ensam alltid. Neeeej nej! Det är bara så att de senaste två helgerna så har alla mina vänner haft besök hemifrån.. Så det har blivit lite ensamt när alla har varit upptagna på annat håll.

Iallafall!! När jag då kom hem igår så visade det sig att I och J inte alls skulle iväg. Även så hade Justin lagat jättegod mat och "Just go with it" gick på TV:n! Helt plötsligt började det snöa och jag va tvungen att ge mig ut på en natt-promenad in till Crouch End. Tänk att lite snö kunde göra mig helglad igen! :)

Detta blev ett lite konstigt och deppigt inlägg kanske. MEN JAG HAR DET BRA! :) Jag har lite hemlängtan just nu, och önskar att jag bara kunde få vara hemma för en dag och mysa runt med alla jag saknar! Men snart så! Det hänger på dig Filippa Nielsen.. Så fort du ploppar ut er lille bebbe så kommer jag hem!

Crouch End at night

Priory Park


Mys i vintermörkret!

2 kommentarer:

  1. Vad underbart med all snö! Den kom gör att trösta dig.... :-)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med snö och livet - glädje, lite depp, vänner... och en stor kram från pappa nu.

    SvaraRadera