torsdag 5 april 2012

Electricity

Det va sommar i London.
De senaste veckorna har vi haft helt fantastiskt väder. Det har varit upp mot 20 grader här i princip varje dag, och jag måste erkänna att jag skratta lite när jag såg att det va snö i Sverige. För första gången på vad som känns som en evighet kan man göra roliga saker som att gå till parken, ha picknick eller leka i trädgården med tjejerna. Så fort en möjlighet finns så är de ute och hoppar på studsmattan, och jag känner hur glad jag är. Man får liksom en smak på den där gamla lyckan man brukade känna på somrarna när man va liten. Det känns nästan som igår jag och de andra barnen i Örja sprang runt och lekte till sena natten (nio?). På somrarna önskar jag att jag va liten igen. Så tänk vilken tur jag har som får ta hand om två underbara små flickor som känner precis den lyckan som jag gjorde när jag va lika små som dem!

Här har vi en bild på Matildas hår efter en timmes hoppande, non stop, sjungande "Electricity" från Billy Elliot. Hahaha, det visade sig ju va ett ganska passande låtval.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar