tisdag 19 juni 2012

This is how we do it

Vilken fiiin födelsedag jag har haft! :) Har fått jättemånga fina hälsningar från en massa vänner, facebook är allt bra ibland. Imorgon blir det finfin födelsedagsmiddag, så har idag övat på efterrätten som ska serveras. För ungefär ett år sedan blev jag kär. Idag blev jag kär på nytt. I Magnolia Bakery. Idag provade jag alltså på att göra en så kallad "Magnolia's Chocolate Cupcake with chocolate buttercream". Man kan i princip göra en vanlig chokladmuffins med denna glasyren, yummy!!!!

Chocolate Buttercream - för 24 cupcakes
350 g rumstempurerat smör
2 tsk mjölk
250 g ljummen choklad
1 tsk vaniljsocker
6 dl siktat florsocker

Vispa smöret till det är mjukt och krämigt, tillsätt mjölk och choklad och vispa i cirka 2 minuter med elvisp. Tillsätt vaniljen och vispa igen, sedan ska florsockret i. Därefter vispar du tills glasyren har fått en bra bredkonsistens (ca tre till fem minuter). Tillsätt mer florsocker vid behov. Det ska gå lätt att bre på den fluffiga glasyren på cupcakes'en :)

Klockan nio i morse stömmade Justin Bieber ut ur högtalarna, och bakningen satte igång. Smeten fick även vikariera som frukost imorse, mumms :)


lalalalalala







Härligt väder fick vi med på min födelsedag, och middagen kunde avnjutas på en varm veranda, följt av akrobatiska övningar i trädgåren... typ


Nu blir det sängen och boken och imorgon ska jag äntligen få min efterlängtade frukost på kära Espresso House :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar